niedziela, 20 grudnia 2015

"But we don't care. Fuck them."

Ten blog stał się mocno tematyczny, za bardzo skupiłam się na jednym gatunku. Warto coś zmienić i właśnie przy tym pomógł mi mój dzisiejszy bohater.
Dla każdego coś dobrego, było disco, które cieszyło się sporą popularnością, ostatnio zahaczyłam o kawał dobrego rapu, a teraz może pójdziemy w stronę metalu.

Folk metal jest dość specyficzny i nie każdemu przypada do gustu. Zaskakujące elementy i tradycje ludowe inkorporowane są w różnym stopniu, a w przypadku dzisiejszego bohatera są to instrumenty pochodzące z danego regionu. 

Fiński Finntroll, którego odkryłam stosunkowo niedawno zdążył już mną zawładnąć. Pomimo podobieństwa na pierwszy rzut oka we wszystkich utworach każdy czymś się różni. Ci, którzy nie słuchają takiego gatunku nie usłyszą różnic ale warto chociaż przez chwilę się wsłuchać.
Może ilość teledysków nie zachwyca ale każdy klip jest robiony z rozmachem od początku do końca. Takiej konsekwentności teraz coraz bardziej brakuje i bardzo mnie cieszy fakt, że jeszcze istnieją zespoły, które nie grają komercyjnie. Uwielbiają to co robią, bawią się swoim zawodem i nie obchodzi ich to, co myślą o nich inni. A co najważniejsze doceniają swoich fanów, cieszą się, że przychodzą na koncerty i nawiązują z nimi kontakt, co zaowocowało moją krótką pogawędką z zespołem.

- Jak myślicie, na czym może polegać Wasz sukces?
- Cóż, zawsze robimy swoje. Nigdy nie staramy się brzmieć jak jakiś inny zespół, ale po prostu robić to, co czujemy, co jest dobre i co chcemy.
Myślę, że jest coś, co fani mogą zobaczyć i usłyszeć na scenie z naszą muzyką. To sprawia, że ​​jesteśmy trochę wyjątkowi, ale również trudno to opisać, tak naprawdę nie pasujemy do żadnego gatunku, tak to jest.



- Jest coś, co wyróżnia Was na tle innych artystów?
- W pewnym sensie tak. Jest wiele zespołów, które podążają za zasadami różnych gatunków, co sprawia, że ​​brzmią bezpieczne i  jak wiele innych zespołów. I to jest coś, czego zawsze staraliśmy się unikać.
Kiedy robimy muzykę, nigdy nie myślimy, że to musi brzmieć jak black metal lub folk metal, a nawet metalu. Po prostu robimy muzykę :)



- Jak u Finntroll wygląda tworzenie nowych kawałków?
- Obecnie pracujemy nad nowym materiałem, ale nie stworzyliśmy jeszcze żadnego dema, Byliśmy trochę zajęci turystyką w tym roku :)



- Która wasza piosenka może być uznana za największy hit?
- Naprawdę nie mogę odpowiedzieć na to pytanie. Niektórzy ludzie lubią Solsagan, inni Trollhammaren, niektórzy lubią Blodsvept. Sądzę więc, że mamy wiele hitów: D



- Czy planujecie koncert w Polsce? Jestem pewna, że fani będą bardzo zadowoleni.
- Mamy nadzieję, że tak, ale w przyszłym roku mamy zamiar spróbować nagrać nowy album, więc nie jesteśmy pewni, czy mamy czas na zwiedzanie. Po nowym albumie na pewno!



- Co to ​​za pomysł, żeby fiński zespół śpiewał w języku szwedzkim?

- Cóż, Finlandia posiada dwa języki urzędowe, fiński i szwedzki. Tak to się dzieje, kiedy nasz wokalista Vreth a także pierwszy piosenkarz Katla, którzy nadal piszą teksty są w mniejszości. Więc dla nich to było całkiem naturalne pisać w ich ojczystym języku.



- W 2003 roku zmarł współzałożyciel zespołu, jak to przyjęliście? Na pewno było to bardzo trudne do zaakceptowania.



- Oczywiście, że tak, było bardzo blisko żeby Finntroll nie zrezygnował z kariery. Ale jednak nie i oto jesteśmy. Grałem z zespołem jako zastępca do kilku występów i chłopaków znałem od lat. I tu jesteśmy :)



- Często można spotkać się z krytyką?
- Cały czas. Albo nie jesteśmy prawdziwym metalem, lub nie jesteśmy wystarczająco folk metal’owi, lub mamy głupie wdzianko itp. Ale nie obchodzi mnie to. Pieprzyć ich.



- Nad czym nowym teraz pracujecie? Czego mamy się spodziewać w najbliższym czasie?
- Nowy album wychodzi, nie wiem kiedy. Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku. Ale tak, jesteśmy w trakcie pracy nad nim. A ja osobiście pracuję z Finntroll nad dokumentem, zobaczymy jak to wyjdzie. 

"Jeśli masz ulubione zespoły, przyjdź na ich występy i ciesz się, to jest to najważniejsze dla nas. Dla wsparcia można kupić jakieś gadżety. Rób co chcesz, nie pozwól nikomu powiedzieć, jak masz żyć, bądź sobą."

Bardzo dziękuję zespołowi za poświęcony mi bezcenny czas i fantastyczną współpracę. :)
Zapraszam do przeczytania innych postów. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz