niedziela, 18 października 2015

Etna - wywiad z gwiazdą disco.



Do tej pory wywiadów udzielali mi sami panowie. Dzisiaj już w trzecim takim artykule pora na niewielką zmianę. Po raz pierwszy kobieta, wokalistka, autorka tekstów, kompozytorka, projektantka własnych strojów scenicznych, wykreowana przez media na Królową Disco Polo. 

Jej kariera zaczęła się już w 2002 roku wydając debiutancki album "Lawa". Absolwentka Państwowego Ogniska Baletowego, laureatka wielu nagród tanecznych.
Teledyski i wywiady Etny gościły już w wielu czasopismach lub programach telewizyjnych a dzisiaj wywiad z wokalistką znajdzie się również na moim blogu. 

- Skąd pomysł na tak wybuchową nazwę? 
- Taka jestem, poza sceną zrównoważona, zorganizowana, jestem żoną, matką. Na scenie jestem charyzmatyczna, energiczna, eksploduje dynamizmem. Obierając ten pseudonim, nie miałam wątpliwości. Ja muszę być Etną!


- Czym jest dla Ciebie muzyka? 

- Od dziecka śpiewałam , tańczyłam w balecie, uczyłam się w Liceum Muzycznym w klasie śpiewu i perkusji. Chciałam śpiewać w operze. Muzyka jest dla mnie pasją, a do tego moim zawodem. To piękne!


- Utwory są bardziej rozrywkowe czy posiadają jakieś przesłanie? 
- Teksty piszę sobie sama, tak jak projektuję swoje stroje sceniczne. Muzykę również komponuję do swoich utworów. Słynę z tego, iż opisuję różne charaktery przede wszystkim męskie od Drania, poprzez Misiaka, ale zdarza mi się pisać o kobietach: Studenteczka, Dziadek. Piszę o tym, co widzę wokół. A do tego ubieram to w rytmy taneczne i podoba się to publiczności.


- Jaka Twoja piosenka według Ciebie jest najlepsza?


- Trudno jest mi postawić na jedną piosenkę. Drań, to mój pierwszy hit, z którym byłam przez wiele lat kojarzona, potem Maminsynek,  do którego bym w ogóle nie zrealizowała teledysku, gdyby nie mój, wówczas 3 letni syn, który po jednokrotnym przesłuchaniu, zaśpiewał cały refren. Teraz Rolnik, który w 4 miesiące od premiery, ma ponad 3 mln wyświetleń na YouTube. Bycie na fali polega nie na nagraniu 1 mega hitu. Być na fali, to nagrywać hity, które oddają stały klimat artysty i podobają się publice.


- Czy na koncertach pod sceną są sami mężczyźni czy raczej tłum jest mieszany? Jak to wygląda z perspektywy artysty? 

- Na koncertach jest publika od 0 do 100 lat i każdy bawi się wybornie. Natomiast w Internecie, rzeczywiście dominują mężczyźni, czasem nawet ze sprośnymi propozycjami.


- Czy wielki szał na program "Rolnik szuka żony" stał się inspiracją dla hitu "Rolnik"? 
- Od 6 lat nie mam w domu telewizora. Słyszałam jedynie od znajomych, że jest taki program i tak wpadłam na pomysł napisania Rolnika. Zatem to, co media sugerowały, iż konkretny rolnik był dla mnie inspiracją do napisania tego utworu, jest totalną bzdurą, gdyż, od wielu lat nie posiadam telewizora.



- Czy jakaś Twoja piosenka była inspirowana wydarzeniami z życia prywatnego? 

- Prywatnie jestem bardzo uporządkowaną i zorganizowań osobą, lubię czystość, porządek, klarowne układy międzyludzkie i nie miewam takich ekstremalnych zdarzeń, jakie opisuję w swoich utworach. Inspirację czerpię z obserwacji ludzi.


- Jakie jest Twoje hobby, oprócz muzyki? 

- Lubię czytać książki, jeździć rowerem, na rolkach. Uwielbiam prażyć się w słońcu.


- Kiedy możemy się spodziewać nowości od Etny? 


- 4 tygodnie temu miała miejsce moja najnowsza premiera: Tylko z tobą. Ale wkrótce planuję kolejną i kolejną. Etna właśnie po 3 latach uśpienia obudziła się:)






Na koniec artystka napisała kilka słów dla czytelników mojego  bloga jak i dla swoich fanów :
Czasem w naszym życiu, to co wydaje się naszą największą porażką w danym momencie, z perspektywy czasu okazuje się być wielkim pozytywem, gdyż nas natchnęło do innego działania, które okazuje się być wielkim sukcesem. Trzeba sięgać po swoje marzenia, ale też trzeba marzyć realnie, bo czasem spełnione marzenie okazuję się być dla nas dramatem, a nie szczęściem. Dlatego, żeby być szczęśliwym, trzeba umieć cieszyć się z małych, pięknych, codziennych rzeczy!
Bardzo dziękuję Etnie za poświęcenie mi czasu. :)
Zapraszam do przeczytania innych postów oraz do zajrzenia na funpage Muzyki w moich oczach : https://m.facebook.com/muzykawmoichoczach?fref=nf 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz