sobota, 27 grudnia 2014

Hozier - Take Me To Church

Niesamowita piosenka o cudownym tekście, która podbiła moje serce. 



Witam wszystkich po przerwie świątecznej. Myślę, że jesteście najedzeni i wszystko się udało. Jeszcze jest kilka dni do nowego roku więc postaram się częściej dodawać posty jeszcze w starym roku. 
Dzisiaj coś wyjątkowego, właśnie na taką piosenkę czekałam. Dopiero w ostatnich tygodniach można było usłyszeć ją w radiu czy telewizji. Hozier spisał się fantastycznie, dla mnie stworzył hit.
Ale o czym jest ta rozchwytywany kawałek. Właściwie to o miłości ale nie o takiej zwykłej. Jest to uczucie otoczone wielkim kłamstwem i grzechem. Najwidoczniej jest to potępiany przez wielu związek homoseksualny. Większość uważa, że jest to choroba, że powinno się z tym walczyć i najlepiej zniszczyć. Pamiętajcie, Bóg kocha wszystkich tak samo bez względu na kolor skóry czy orientację. Ale jeśli ktoś wierzy w kościół a nie w Stwórcę to już jego problem i tego nie da się zmienić. To co rzuca się w oczy w tekście to zmęczenie podmiotu. Nie chce już być szykanowany i obrażany. Aby to skończyć chce popełnić samobójstwo. Dlaczego tradycjonaliści są tak uparci i nie mogą otworzyć się na coś innego? Nigdy tego nie zrozumiem. 
Całość byłaby do niczego gdyby teledysk nie obrazował tekstu. Jak dla mnie jest tam cudowna walka pokoleń. Tajemnicza skrzynka wydaje się być powodem całego zamieszania więc aby uniknąć problemu wystarczy zakopać przedmiot. Niestety nie jest to takie proste jak się wydaje. Całemu wydarzeniu uważnie przyglądają się przeciwnicy pary homoseksualistów. Jak widać nie obchodzi ich to, że świetnie się razem dogadują i cudownie spędzają ze sobą czas. Ich głównym celem jest danie im nauczki czyli jak widać porwanie jednego z mężczyzn i pobicie go. Niestety nie dowiadujemy się do jest w tajemniczej skrzynce. 
Jak dla mnie cudo. Nic dodać nic ująć. Oby tak dalej. 
Zapraszam do przeczytania innych moich postów. :)

9 komentarzy:

  1. Fajna interpretacja, ale zastanawiam się co Ci zasugerowało, że podmiot liryczny chce popełnić samobójstwo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyraźnie widać w tekście, że podmiot jest już tym wszystkim zmęczony, nie potrafi sobie z tym poradzić i chce to skończyć. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Ale który konkretnie fragment o tym świadczy? Bo ja słuchając utworu ani razu nie odniosłam takiego wrażenia, a tym bardziej oglądając teledysk, którego bohaterowie mają dla kogo żyć i zapewne bardzo chcieliby móc cieszyć się tym życiem razem. :)

      Usuń
    3. To już jest kwestia własnej interpretacji tekstu, która zależy od słuchacza. :) zadzę przeczytać pierwszy post i dopiero potem podważać czyjeś zdanie. :)

      Usuń
  2. Ale ja niczego nie podważam. To, że każdy może mieć własną interpretację jest oczywiste, ale ja pytam poważnie, który konkretnie fragment Twoim zdaniem świadczy o tym, że ta osoba chce popełnić samobójstwo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całym szacunkiem ale chyba nie rozumiesz tego co piszę. Nigdzie nie napisałam, że w tekście jest napisane wprost o samobójstwie i nie ma tam konkretnego fragmentu. Nie wszystko jest zawsze podawane jak na tacy i w tym wypadku to jest kwestia indywidualnej interpretacji. Myślę, że ta odpowiedź wystarczy.

      Usuń
  3. Ok, nie oburzaj się, po prostu nie zgadzam się z Twoją interpretacją. Myślałam, że powiesz mi czym się zasugerowałaś i to być może mnie przekona. Kiedyś ktoś mi powiedział, że w wierszu jest wszystko napisane (co nie znaczy, że podane jak na tacy) i żeby nie mówić/pisać tego, czego tam nie ma. Zwyczajnie wziełam to sobie do serca i staram się tak robić, a o samobójstwie moim zdaniem nie jest napisane ani wprost, ani w żaden inny sposób. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ok, nie oburzaj się, po prostu nie zgadzam się z Twoją interpretacją. Myślałam, że powiesz mi czym się zasugerowałaś i to być może mnie przekona. Kiedyś ktoś mi powiedział, że w wierszu jest wszystko napisane (co nie znaczy, że podane jak na tacy) i żeby nie mówić/pisać tego, czego tam nie ma. Zwyczajnie wziełam to sobie do serca i staram się tak robić, a o samobójstwie moim zdaniem nie jest napisane ani wprost, ani w żaden inny sposób. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz prawo nie zgadzać się z moją opinią i nawet nie wiesz jak bardzo mnie to cieszy. Każdy inaczej widzi ten tekst, ponieważ jest wyjątkowy. Pozdrawiam :)

      Usuń