piątek, 1 maja 2015

Trzeci Wymiar - Zapomnij o tym

Prawdziwy reprezentant polskiego rapu o niebywałej sile przebicia.


Wprowadziłam niedawno nowy system dodawania postów na blogu. Nic specjalnego, karteczki w wiklinowym koszyku. Jeśli tylko mam czas losuję sobie dwa utwory, nie przewidziałam, że może być tak ciężko. :D
Trzeci Wymiar, nareszcie grupa, która jest tak stara jak ja.;) Jeszcze 10 lat temu śpiewało się refren nie rozumiejąc o co w nim chodzi. Wraz z wiekiem zmienia się też perspektywa. W końcu jestem w takim wieku, że potrafię, lub przynajmniej staram się dostrzec prawdziwy sens utworu.
Spotkałam się z opinią, że to jest prawdziwy hymn DDA. Przemoc i alkoholizm w rodzinie to dość częste zjawisko. "Nie zrozumie tego ten, kto tego nie przeżył." Jest w tym jakiś sens, dlatego przy współpracy z życzliwymi znajomymi spróbuję mniej więcej zinterpretować po swojemu tekst.
Według statystyk, dzieci nie stanowią największej grupy ofiar przemocy w rodzinie, ale to nie jest ważne. Istotna jest pomoc takim osobom, do której serdecznie zachęcam.
Przez ten utwór dowiadujemy się o mrocznej przeszłości autorów. Alkohol niszczy wszystko a przede wszystkim rodzinę. W takich patologicznych mieszkaniach czy domach najbardziej cierpią dzieci a najgorsze jest to, że rodzice bardzo często nie zdają sobie sprawy jak bardzo one to przeżywają. 
Zauważam tutaj pewien dziwny stereotyp a mianowicie chodzi mi o miejsce akcji. Bloki często kojarzą nam się z biedą, brudem, alkoholizmem i  przemocą. Faktycznie zdarzają się takie przypadki ale to jest tylko niewielki procent. Czasy się zmieniają, miejsca również ale poglądy ludzi odchodzą dopiero razem z pokoleniem. Odbieram to w ten sposób, że jeśli chcesz bić i poniżać dziecko, drogi rodzicu, musisz wraz z nim przeprowadzić się do kamienicy. 
Trochę to już jest za bardzo oklepane. Wydaje mi się, że to już jest pewna zależność, rap  =  bloki.
W teledysku nie ma nic nadzwyczajnego, zwykłe zobrazowanie testu. Zresztą, do tak silnego przekazu jaki niesie ta piosenka nie trzeba nic więcej wymyślać. Warto się w nią wsłuchać, zastanowić i przemyśleć kilka ważnych w naszym życiu spraw. Taką refleksję polecam każdemu.
Zapraszam do przeczytania innych moich postów.:)
                

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz