środa, 23 września 2015

Scooter i disco polo czyli jak zgrabnie zmienić temat.


Dla niektórych połączenie niemieckiego zespołu z disco polo jest niemożliwe ale mają wiele wspólnego. Już raz pisałam o grupie Scooter i ich największym przeboju lecz na początku warto się skupić na "How much is the fish". Piosenka została wręcz wykrzyczana jak to w zwyczaju ma owy zespół a to co mnie najbardziej martwi to fakt, że singiel ma tyle lat co ja. Kolejny reprezentant rocznika 98, który według mnie jest tragiczny jeśli chodzi o muzykę. Jednak ta wersja jest dopiero na trzecim miejscu w reakcji łańcuchowej. Pierwowzorem był "Son ar Chistr" Alana Stirella z 1970 roku, który już sześć lat później użył w swoim hicie zespół Bots w swoim "Zeven dagen lang" i właśnie w tym momencie powinien być nasz dzisiejszy bohater. Ale to nie koniec, ponieważ wersją z 1998 roku zainspirowała się kapela Stump i wydała "Buffalo" zaledwie rok temu. 
Mało kto zna bądź pamięta turecką piosenkarkę Sezen Aksu i jej "Hadi Bakalim" z 1991 roku. Ciężko poznać utwór po tytule w szczególności, że jest on z Azji Mniejszej jednak jestem pewna, że melodię kojarzy dosłownie każdy. Dodatkowo drugą oficjalną wersję nagrał polski zespół East Clubbers, który królował w 2006 na dyskotekach z "Sextasy". Jak to na Scootera przystało, kopiując dwa kawałki stworzył swój wraz z amerykańskim raperem, który użyczył swoich ust w kontrowersyjnym teledysku "Bigroom Biltz" z 2014 roku.
A na koniec wisienka na torcie, czyli utwór, o którym już pisałam na blogu czyli "Weekend". Ale w całości nie można im przypisać, bo refren najbardziej zapadający w pamięć pochodzi z 1979 roku od grupy Earth on Fire i piosenki o tym samym tytule. I właśnie teraz możemy przejść do disco polo, bo właśnie inspiracją dla "Przypomnij mi" grupy Boys był właśnie cover H.P.Baxxter'a.

Skoro jesteśmy już przy tym jakże interesującym gatunku, któremu poświęcam dział z wywiadami (kolejny już 4 października) jak się domyślacie oni również nie są oryginalni. Na przykład taką Bastę i jej "Hej czy Ty wiesz", która posiada niesamowicie zachęcający tytuł. Jest to dosłownie odbicie ATC "My Heart Beats Like Drum" z 2001 roku. Już nie muszę mówić o takim zespole jak Weekend i wokaliście Tomku Nieciku. 

Zapraszam do przeczytania innych postów. :)
    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz